top of page
חיפוש
  • sivanlachman

ספורט מקצועי ו... קיימות ?

הפעלת אצטדיון ספורט אמריקאי ממוצע עולה כ-80 מיליון דולר בשנה. ללא הלוואות, ללא ניקיון לאחר משחק, ללא פחת, רק עלויות תפעול רגילות. איצטדיון ספורט מקצועי ממוצע בארה"ב מייצר 35 טונות של פסולת בשנה. עם 917 אצטדיונים בארה"ב בלבד או 5735 בעולם, זה שווה ערך ל-100 מטוסי בואינג דרימליפטרים. וזו רק פסולת הפלסטיק.


בואו נבחן דוגמה אחת. אצטדיון SoFi הוא איצטדיון לענפי ספורט באולם ובחוץ בקליפורניה, ביתם של אנג'לס צ'ארג'רס ושל לוס אנג'לס ראמס. אצטדיון SoFi עלה לא פחות מ-5 מיליארד דולר לבנות, בעיקר על בסיס הלוואות. תקופת טרום הקורונה, תיירות ספורט והגדלת מקומות העבודה היו ההבטחה הגדולה ביותר שהייתה ליזמי האיצטדיון. ואז מגיפת הקורונה פגעה וכל ההערכות ירדו לטמיון. בתקופות רגילות, תנאי האקלים משפיעים גם על ההכנסה כאשר משחקים מבוטלים עקב מזג אוויר קיצוני, השפעת מזג האוויר על תת-ביצוע של ספורטאים מקצועיים ועוד.

אז מה עכשיו ?


איצטדיון SoFi משתרע על 298 דונם לשימושים מעורבים הכוללים שטחי מסחר, משרדים, בית מלון, יחידות מגורים ושטחי פארק חיצוניים. הנהלת אצטדיון SoFi התחייבה לתפעול וניהול ברי קיימא כדי להפוך למובילה באחריות סביבתית, חברתית וכלכלית. במסמך המדיניות, הנהלת האצטדיון מפרטת כיצד לנהל את שרשרת האספקה, תוך שמירה על יוזמות חלופיות בכל התחומים הללו, מעקב אחר טביעת רגל פחמנית לאורך כל הדרך עד לאספקת תעסוקה איכותית לחברי הקהילה המקומית ולעסקים. אחד המוקדים העיקריים הוא מעורבות אוהדים והסברה לקהילה על מנת להעביר את החזון הזה לאוהדים, בתי ספר, צוות וצוותים.


הנהלת SoFi שואפת להיות מובילה עבור מקומות ספורט ובידור בעולם. הם מתחייבים לסקירה שנתית של מסמך זה כדי לשפר עוד יותר את התפעול והניהול של תוכנית הקיימות של אצטדיון SoFi.


מדוע זה כל כך חשוב להישרדות העסקית של אצטדיונים?

  • אצטדיון מקצועי משתמש בכ-5-10MW של חשמל במהלך אירוע, צריכה שוות ערך לצריכה של כ-5,000 בתים. גם צריכת המים מדהימה. לכן, היכולת להיות עצמאי תוך בעלות על מערכות מיחזור מים ואנרגיה מתחדשת מפחיתה את טביעת הרגל הסביבתית תוך כדי יעילות עסקית. אצטדיון ה-NFL Levi's עשה זאת כבר זמן מה, תוך שימוש במים ממוחזרים עבור הדחת שירותים, מגדלי קירור והשקיה של שטחי הדשא הנרחבים במקום.

  • החקיקה הנוגעת לטיפול בפסולת מתהדקת בעולם והאוהדים מתחילים לשים לב. ה- Atlanta State Farm Arena הנהיגה מדיניות של שימוש מזון ומיכלים הניתנים לקומפוסטציה בלבד. לאחר הוצאות, התוכנית מכניסה סכום בגובה שש ספרות מדי שנה.

  • נותני החסות מסיטים את המיקוד שלהם ליעדי קיימות כמדד להפחתת סיכונים ובדיקת נאותות של משקיעים. הבנקים הולכים באותו כיוון. אלה המממנים הגדולים של התחום, כדאי להקשיב להם.

  • מאבק בשינויי האקלים היא דרך נוספת להבטיח שרידות ארוכת טווח של ספורט חוץ, כמו גם הפחתת נזקים מבניים הנגרמים ממזג אוויר קיצוני. זה מגיע ישירות למקרה העסקי.

  • מעבר לצריכה מקומית היא דרך בטוחה להורדת סיכונים בשרשרת האספקה. בנוסף, להיות גורם משמעותי בקהילה המקומית הוא מצב של win-win, שמעלה מעורבות ותמיכה מאנשים ומוסדות כאחד.

  • שקיפות ואמינות נוגעות לכל בעלי העניין, ממשקיעים ובנקים ועד לאוהדים.

זו הסיבה שהמחויבות הזו כל כך חזקה. תוכנית ESG תורמת להפחתת סיכונים, הורדת עלויות והעלאת הערך אצל בעלי הענין השונים. קיום מדדי KPI, מדידה וסקירה יאמתו את תוכנית הקיימות וההשפעה שלך ויהפכו אותה לחזקה יותר.


Sivan Lachman


11 צפיות0 תגובות
bottom of page