top of page
חיפוש
  • sivanlachman

קבלו בתשואות את התוספת החדשה לבורד שלך !

אם עקבתם אחרי הפוסטים שלי, בטח הבנתם שאני לגמרי בעד מדידת אימפקט. ומסתבר שאני לא לבד. הצטרפו אליי הנסיך הארי, הדוכס מססקס, והראפר ליל נאס X.


במהלך השנים האחרונות, חזון ארגוני הפך הכרחי לצמיחה ארוכת טווח של חברות. הוא מגדיר את הסיבה הבסיסית להוויה, את החזון האמיתי של החברה. מחקר משנת 2019 של EY מצא כי 85% מהמנהלים עשויים להמליץ ​​על חברה עם מטרה וחזון המוגדרים היטב. אחרים משלבים יעדי טווח ארוך כהכנסות וקידום קיימות כהגדרה למטרה. וככל שהציפיות עולות, הצורך בתפקיד ניהולי המוביל וממוקד בערכים אלו לתוך ה-DNA והעשייה של החברה ברור. קצין אימפקט ראשי יכוון, ידייק, ימדוד התקדמות ויטיל אחריות בכל רמות הארגון על תרומתם לנושא.


אחריות מרכזית אחת של ה-CIO היא מדידה ותקשור פנימי וחיצוני של האימפקט של החברה. אזורי אחריות אחרים כוללים:

  • זיהוי האימפקט של החברה והאסטרטגיות הדרושות להשגתו באמצעות מסגרות קיימות, כגון יעדי הפיתוח בר קיימא של האו"ם

  • מעקב אחר מדדי האימפקט כדי להנחות את תהליך קבלת ההחלטות

  • תקשור של האימפקט, שלילי או חיובי, פנימה והחוצה

  • יישור אסטרטגיית האימפקט לאסטרטגיה העסקית

  • ה-CIO משמש כשגריר לבעלי עניין חיצוניים בנושאים חברתיים, תרבותיים וסביבתיים של הארגון.

  • ככל שיותר חברות מאמצות שיטות ESG ומטמיעות מטרה בפרקטיקות שלהן, יש להניח שהפופולריות של תפקידים אלו תגדל.


למה סטארט-אפ צריך CIO?

בקצרה, מנהלת אימפקט ראשית אחראית לכל תהליך שיוצר כל סוג של השפעה חברתית וסביבתית, המוגדר על ידי המשימה והערכים של החברה שלהם ומתואם עם היעדים הטכנולוגיים והעסקיים שלה. קיום CIO משלב מוקדם של בניית החברה יבטיח כי קיימות מוטמעת ב-DNA שלה מתחילתה.


אימפקט אינו ורטיקל, והתפיסה המוטעית שהוא כזה עלולה להיות מסוכנת. גם חברה שתחום עיסוקה אינו עוסק ישירות באקלים צריכה להתייחס ברצינות לאימפקט, קיימות אינה רק פליטות גזי חממה. בין אם מדובר בהתחממות כדור הארץ או באי צדק חברתי, העולם עומד בפני אתגרים אמיתיים מאוד שדורשים מכולם להשתתף בהתמודדות איתם. וזה כולל במיוחד את הסטארט-אפים והיוניקורנים, שהמוצרים שלהם מחלחלים כעת כמעט לכל היבט בחיינו, מהדברים הבסיסיים ועד לפנאי.


אומנם הנושא מעורר קצת ספקנות; עם זאת, יש סיבה טובה לכל סטארט-אפ לאמץ את ה-Chief Impact Officer לתוך ה-C-suite שלהם. הנה למה:

1. דרישת השוק

אנחנו עוברים לעולם שבו ערכי סטארטאפ ישפיעו ישירות על יכולתו לגייס כשרונות גדולים, להיות חלק מתוכניות הפחתת הסיכונים, לסגור עסקאות, להתעדכן במדיניות, ובאופן כללי, לעשות עסקים.

עיתות משבר גורמות לאנשים להרהר בערכים שלהם. בשנים האחרונות ראינו שריפות ענק הרסניות, תנועת #metoo עד למגיפה שחשפה את חומרת אי השוויון ברחבי העולם. במקביל, סטארטאפים טכנולוגיים תפסו את מרכז הבמה עם שנת 2021 כשנת שיא למימון סטארטאפים. לכן כל העיניים נשואות כעת לסטארט-אפים שיתגברו ויעשו משהו כדי לטפל בבלגן.


2. פעולה מהירה

השוק מצפה ממך לפעול ועכשיו. נוכחות CIO תאפשר את הסקירה הנדרשת כדי לראות היכן החברה שלך צריכה למקד את מאמציה. למשל, חברה קמעונאית שרוצה להיכנס לתחום המסחר האלקטרוני; שירותי פינ-טק שיכולים להוסיף ערך על ידי הפיכת השירות שלהם לכלול יותר עבור אנשים עם מוגבלויות; חברות הגיימינג יכולות להתקדם לקידום חינוך UX וליצירת UXמשופר למטרות טובות יותר.


3. אימפקט היא אסטרטגיה

כל מייסד ומייסדת סטארטאפ טוענים שאימפקט חשוב לחברה שלו. על מנת כדי לגלות כנות ולהימנע ממס שפתיים, יש לטפל בזה ביסודיות. הטמעה אמיתית של אימפקט ברמת הניהול הגבוהה ביותר ישלב אותו בתוך המבנה והאסטרטגיה המורכבים של סטארטאפ. מכיוון שלמעשה מדובר בגיבוש אסטרטגיה ברמה גבוהה ומולטי-דיציפלינרית, היא תדרוש גם צוות ומפת דרכים המשתרעת על ניהול משאבי אנוש, חדשנות במוצר, שיווק, תפעול, משפטי ועוד.


4. כולם תומכים במאמץ

סטארטאפ הוא לא חברת ענק, אין לו את המשאבים הכספים או את משאבי האנוש של חברות ענק. בעוד שחברות גדולות יותר עושות יותר מאי פעם באמצעות גיוון והכללה או פילנתרופיה, הסנטימנט הכללי הוא עדיין שסטארט-אפים לא עושים מספיק. הכנסת מנהל שתחום עיסוקו הבלעדי מוקדש לערכי הקיימות והאימפקט של החברה באמצעות אסטרטגיה ומדידה יוביל לשינוי התפיסה הזו.


5. חשיבה לטווח ארוך

אם אתה מאמין שאתה בונה משהו לטווח ארוך, אז אתה צריך לחשוב על קיימות מוסרית. כשזה מגיע לאימפקט שלך, אתה לא יכול ללוות מהעתיד - זה לא משהו שאפשר פשוט "לטפל בו מאוחר יותר" ברגע שהחברה תהיה ציבורית. מהלך כזה ידרוש שינויים עמוקים שניתן להימנע מהם על ידי הצגת חשיבה מקיימת כבר בשלב מוקדם יותר.


מסיבה זו, אני מאמינה שלחברות שזה עתה נוסדו יש את הסיכוי הטוב ביותר להקים מסגרות משפיעות בחברות שלהן. ככל שהחברה גדולה יותר, כך קשה יותר להטמיע חשיבה מקיימת בפעילות שלך. יותר מזה, אם הנושא יכנס רק בשלב מאוחר, כמו לפני הנפקה, יווצר ניחוח לא נעים של חוסר כנות. הטמעת חשיבה מקיימת, מדידה ואימפקט צריכים להיעשות כצוות, עם תמיכה (ותשוקה) של כולם ברמת ההנהלה והדירקטוריון.


עם הכוח באה אחריות גדולה ולצמיחה חייבת להיות משמעות. אל תנצל לרעה את הכוח שצברת.



#chief impact officer

#sivan lachman



3 צפיות0 תגובות
bottom of page